brajsan

Alla inlägg den 2 juli 2012

Av mimmi - 2 juli 2012 21:08

Efter en tråkig incident på jobbet idag så fick jag bara än mera vatten på min kvarn... Har sagt så många gånger nu att jag börjar låta som en papegoja...


Brott mot civila måste få högre prio! Nu läggs dom på en hög som växer å växer, många fall läggs bara ned. Men det kan inte fortgår såhär, att brott mot civila i form av olaga hot, misshandel, stöld, rån etc jaa sånt som i vardaglig mun kallas "små vardags-brott" har låg eller ingen prio... För jag tror att om en person nu "kommer undan" med såna här brott så är det nog bara en sk inkörsport till grövre brottslighet!


Jag skyller inte på dåligt polis-arbete, jag förmodar att dom gör vad dom kan men har antagligen inte tillräckligt med resurser... Ge polisen vad dom behöver för annars kommer snart scenario 2 att öka ännu mer... Att befolkningen lessnar å går ihop å tar lagen i egna händer... Å va får vi då? Jaa definitivt ingen trevlig miljö!

Politikerna verkar inte ta i detta heller för dom är för feg... Vill inte stöta sig med någon i rädsla för att "peka ut" en grupp/minoritet... Men vi som blir drabbade då? Ska vi måsta tåla/ta/stå ut med sån här skit?!


Som slutkommentar på denna dag å mina funderingar... Där vettet tar slut tar nävarna vid! Men så jävlar rent ut sagt... Säger som Fantomen : Man ska va hård mot dom hårda!!!



Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards