brajsan

Direktlänk till inlägg 15 juni 2012

Försäkringskassan - Förskingringskassan?!

Av mimmi - 15 juni 2012 14:27

Jahaja där ser man... Läste i Aftonbladet om "den lama kvinnan" som tydligen fått flera miljoner för just den anledningen... Mycket märkligt! Å jag tycker så förb j-la illa om dessa samhällets parasiter rent ut sagt! Ännu ett bevis på att skattepengarna går till fel ändamål... Samt att Försäkringskassan kanske inte är den mest kompetenta instansen!


I förrgår blev JAG uppringd av nämnde då jag för 2a tillfället på 5 år faktiskt blev tvungen att vabba för min lille son bröt sin arm... Jag har totalt vabbat 5 dgr på snart 5 år! OTROLIGT... Dom ifrågasatte bl a varför jag inte kunde ge ett exakt belopp för min årsinkomst? Svar = Jaa i din värld är det säkert svårt att förstå men jag jobbar inte mån-fre 8-17 med 1 timmes rast! Jag jobbar skift å olika timmar samt ob varje månad samt att jag jobbar en hel del xtra! Därför gjorde jag en låg uppskattning för att inte bli betalningsskyldig! Då svara hon att dom vill jobba med exakta belopp för allas bästa! Jag svara "Ja men då säger vi det nämnda beloppet å ring gärna min chef för du kommer garanterat få samma svar!" Då ber hon om nummret å får det! Sen säger jag "vore det inte bättre att lägga energi på alla dessa som faktiskt vabbar typ varje månad eller som till synes verkar sätta i system att vabba! Kolla mig som vabbat 2 tillfällen på 5 långa år med totalt 5 dagar?"  Hon är tyst en lång stund varpå jag lessnar å säger "Jaa nu blev du tyst ialla fall men det är nog bäst för allt du säger kan komma att användas emot dig" å så skrattar jag... Då la hon på :D Men visst är det märkligt, mycket märkligt?! Min undran är juh hur i hela friden lyckades kvinnan? Å hur lyckas alla 2a lura dom? Jo förmodligen förb dålig research å kontroll! Det verkar "enklare" att kolla såna som jag för då är jobbet gjort å utfört snabbt, ett samtal sen är det klart lixom... Men då ser juh vårt system oxå ut som ett läckande soll där skattepengarna går till helt fel ändamål! Näe Försäkringskassan... Lyft på bakdelen å VAKNA hör upp se upp börja jobba effektivt, proffessionellt å logiskt metodiskt! Men det är kanske för mycket begärt?


Ha ha ha... Jag är inte bitter men förb irriterad över vårt sk social välfärdsprogram! Det har spelat ut sin funktion å behöver nog ses över en hel del... Tiderna förändras så även människorna!


Nej nu blir det fredagsmys... Tjuvstartar :-)



 
 
Ellen

Ellen

17 juni 2012 10:10

bra skrivit! kunde inte ha sagt det bättre!!

http://crazycatwomen.bloggplatsen.se

mimmi

20 juni 2012 11:31

Thanx :-) Ska kolla in din blogg nu :-) Keep up the good work!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mimmi - 26 juli 2012 19:30

Då jag läst juridik på högskolan kan jag ju inte låta bli... Fundera å undra... Å en aning kritisera, dock som i lagbokens försättsblad, skyller jag inte på någon utan "hellre fria än fälla"...   Tycker ändock att lagen i dagens moderna samhälle ...

Av mimmi - 18 juli 2012 09:38

Så sitter Svenssons därute i stuga å lägenhet å gnäller på dessa arbetare som kommit till Sverige för att jobba! Lägg av lägg ner... Det finns en anledning till att dom är här!!!   För det första så har vi arbetslöshet men uppenbarligen inga jobb...

Av mimmi - 13 juli 2012 11:39

Ännu en gång å jag funderar... Kanske dags att som sagt "gör om gör rätt"?! Är det inte förskingring så är det nåt annat uppe på tapeten... Själv tycker jag att dom kan lägga ner! Gör om det til en instans med kvalificerade ekonomer,revisorer och b...

Av mimmi - 2 juli 2012 21:08

Efter en tråkig incident på jobbet idag så fick jag bara än mera vatten på min kvarn... Har sagt så många gånger nu att jag börjar låta som en papegoja...   Brott mot civila måste få högre prio! Nu läggs dom på en hög som växer å växer, många fal...

Av mimmi - 1 juli 2012 17:26

Söndag kväll å jag blev precis ensam... Min älskade sambo for som iväg å jobba xtra... Skönt på sätt å vis för jag är såå trött å fumlig idag! Antagligen för att jag i natt jobbade natt, för första gången på ett år... Är jättetrött! Gillar att jobba ...

Ovido - Quiz & Flashcards