brajsan

Direktlänk till inlägg 26 juli 2012

Sveriges Rikes Lag - Egenmäktigt förfarande

Av mimmi - 26 juli 2012 19:30

Då jag läst juridik på högskolan kan jag ju inte låta bli... Fundera å undra... Å en aning kritisera, dock som i lagbokens försättsblad, skyller jag inte på någon utan "hellre fria än fälla"...


Tycker ändock att lagen i dagens moderna samhälle i mångt och mycket är både föråldrad å en smula bristfällig!

Tänker väl mest på själva civilrättsdelen... Hur aktuell är egentligen lagarna vad gäller äktenskap å sambo? Gäller det även för HBT? Å tänk så löjligt... Om du tar saker/tidningar/böcker/möbler ur grovsoprummet gör du dig skyldig till "Egenmäktigt förfarande" Ha ha ha det är ju för f-n skrattretande :D Nu i vårt samhälle som är så modernt å hippt å tänker så klokt, ekologiskt å ÅTERVINNING inte konsumera... Herregud! Du har enligt lag bara rätt att ta ovanstående om personen som ställt det där har skrivit en lapp där det står nåt i form med "bortskänkes"... Otroligt!!!

Tack gode Gud om denne nu finns att ingen har tid ork lust eller så att anmäla å dömma... Men håll med om att det är ovanligt löjligt?!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mimmi - 18 juli 2012 09:38

Så sitter Svenssons därute i stuga å lägenhet å gnäller på dessa arbetare som kommit till Sverige för att jobba! Lägg av lägg ner... Det finns en anledning till att dom är här!!!   För det första så har vi arbetslöshet men uppenbarligen inga jobb...

Av mimmi - 13 juli 2012 11:39

Ännu en gång å jag funderar... Kanske dags att som sagt "gör om gör rätt"?! Är det inte förskingring så är det nåt annat uppe på tapeten... Själv tycker jag att dom kan lägga ner! Gör om det til en instans med kvalificerade ekonomer,revisorer och b...

Av mimmi - 2 juli 2012 21:08

Efter en tråkig incident på jobbet idag så fick jag bara än mera vatten på min kvarn... Har sagt så många gånger nu att jag börjar låta som en papegoja...   Brott mot civila måste få högre prio! Nu läggs dom på en hög som växer å växer, många fal...

Av mimmi - 1 juli 2012 17:26

Söndag kväll å jag blev precis ensam... Min älskade sambo for som iväg å jobba xtra... Skönt på sätt å vis för jag är såå trött å fumlig idag! Antagligen för att jag i natt jobbade natt, för första gången på ett år... Är jättetrött! Gillar att jobba ...

Av mimmi - 29 juni 2012 10:13


  Denna vecka har det diskuterats kosthållning eller rättare sagt olika dieter å den som mest varit på tapeten råkade denna gång vara LCHF... Är det inte den ena så är det den andra dieten som är bra/inte bra... Jag har sagt det förut å säger det ...

Ovido - Quiz & Flashcards